marleenblogt

Laat je evenement nagonzen

Overal in Nederland steken professionals op zakelijke evenementen de koppen bij elkaar om kennis te delen. Die kennisdeling verdient een follow-up in de vorm van een aantrekkelijk verslag.

Kennisdelen is hot. Overal in Nederland steken professionals op zakelijke evenementen de koppen bij elkaar om nieuwe ontwikkelingen het hoofd te bieden. Die kennisdeling verdient een follow-up.

Ketenpartners doen het. Vestigingen en afdelingen doen het. Directie en management doen het. Vakgenoten doen het. Overal maken professionals elkaar wijzer op evenementen als congressen, conferenties, heisessies, symposia, presentaties, expertmeetings en noem naar op. Kennisdelen is hét antwoord op de veranderlijke omgeving: samen weten en kunnen we meer. Maar wat beklijft er van al die inspiratie, kennis en energie?

Je kent het vast: helemaal geïnspireerd kom je terug van een zakelijk evenement. Enkele dagen later, als de waan van de dag weer regeert, vind je een link naar een paar powerpoints en foto’s in je mailbox. Friste dat de inspiratie weer op?

Mwah.

Zo zal het de meeste bezoekers van zakelijke evenementen vergaan. Alle opgedane inspiratie ten spijt pakken ze daarna de dagelijkse beslommeringen gewoon weer op.

Hoogtepunten

Precies daarom zorg ik met mijn collega’s van Verslagvaneendag zo graag voor een krachtige, inhoudelijke follow-up van zakelijke evenementen. We leggen de hoogtepunten vast in tekst, foto en film, zodat de gedeelde kennis en inspiratie flink kan nagalmen onder de bezoekers. En ook nog eens gemakkelijker gedeeld kan worden met hún achterban.

Van inspiratie naar actie

Voor bezoekers wordt de stap van inspiratie naar actie daarmee een stuk eenvoudiger. Voor organisatoren vormt het verslag een bekrachtiging van de doelstellingen van hun evenement. Want waarom zoveel energie steken in een leuk moment dat geen navolging krijgt?

Een andere versie van dit blog publiceerde ik eerder op www.redactieprofs.nl